Αναζήτηση

Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΣΕ «ΣΤΥΛΟ»

  • Ø Με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα στην λεωφόρο Καραμανλή στις 7/6 όπου σκοτώθηκε ο 20χρονος Παύλος Διομήδης Τζατζιμάκης όταν το αυτοκίνητό του έπεσε πάνω σε μεταλλικό στύλο φωτισμού, ο κ.Ανδρέας Φωτεινέας της εταιρείας Setron , έστειλε ένα email με πολύ ενδιαφέρουσες επισημάνσεις. Μεταξύ άλλων ο κ.Φωτεινέας αναφέρει και τα εξής :
  • Ø «….Μπορώ να σας πω μετά βεβαιότητας ότι το παιδί θα μπορούσε να είχε σωθεί, έστω και τραυματισμένο, εάν οι αρμόδιες υπηρεσίες εφάρμοζαν τα ευρωπαϊκά πρότυπα της παθητικής ασφάλειας……Θα πρέπει να τονιστεί ότι ‘θανατηφόρα’ στοιχεία είναι και οι χαλύβδινοι ιστοί φωτισμού οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου όπου πάμπολλες φορές έχουν προκαλέσει τον θάνατο οδηγών και επιβατών. Για την αποφυγή των παραπάνω συμβάντων η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει το πρότυπο της παθητικής ασφάλειας ΕΝ-12767 το οποίο όμως δεν είναι υποχρεωτικό αλλά αφήνεται στην διακριτική ευχέρεια των κρατών-μελών να το εφαρμόσουν.….Όσο αφορά τους ιστούς φωτισμού και των μικρών διαφημιστικών πινακίδων, τύπου ρακέτας, υπάρχει λύση με την χρήση των FRP (Fiber Reinforced Polymer) ιστών (ιστοί από πολυμερές υλικό). Οι ιστοί αυτοί παρέχουν 100% προστασία στον οδηγό σε περίπτωση πρόσκρουσης του με αυτόν, σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα όπως μηδενική συντήρηση για τουλάχιστον είκοσι πέντε χρόνια, γρήγορη και εύκολη τοποθέτηση κ.λ.π. Oι ιστοί έχουν πιστοποιηθεί από την ευρωπαϊκή ένωση σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ - ΕΝ 40.7, πληρούν τα αυστηρότερα κριτήρια παθητικής ασφαλείας του προτύπου ΕΝ 12767 και φέρουν πιστοποιημένη υποχρεωτική σήμανση CE σύμφωνα με το Πρ. Διατ 334-Αρ. Φυλ176/1994…… Παρόλο που υπάρχει και η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ (Αρ. Πρωτ.-Δ13/β/οικ 16522 – 03/11/04) για την χρήση αυτών των ιστών, πολλοί ‘σκοντάφτουν’ πρώτον στο αρχικό κόστος όπου είναι μεγαλύτερο από ένα συμβατικό ιστό και δεύτερον στο ότι δε γνωρίζουν το υλικό. Όμως, τα πολλά πλεονεκτήματα του ιστού, σε βάθος χρόνου, το καθιστούν πιο οικονομικό χωρίς να αναφέρουμε την τεράστια αξία του σε περίπτωση πρόσκρουσης του οχήματος. Τέλος, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα σταματήσουν ή τουλάχιστον να ελαττωθούν στο ελάχιστο τα λουλούδια που τοποθετούνται στους ιστούς φωτισμού και στις πινακίδες μετά τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα. Για να γίνει αυτό όμως θα πρέπει να υπάρχει ισχυρή θέληση από τους αρμοδίους φορείς να εφαρμόσουν τις αντίστοιχες αποφάσεις και ευχόμαστε οι ενέργειες αυτές που γίνονται για την οδική ασφάλεια να μην είναι ένα ακόμα πυροτέχνημα»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου