Αναζήτηση

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

«ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑΣΗ ΕΜΠΟΡΙΟΥ»

  • «Φωτιά» έχουν πάρει οι συζητήσεις για το πώς θα «ζεσταθεί» η «παγωμένη» αγορά και το πώς θα κυκλοφορήσει και πάλι «ζεστό» χρήμα προκειμένου να ανακάμψει η κίνηση στις επιχειρήσεις.
  • Πολλά είναι αυτά που λέγονται και ακόμη περισσότερα αυτά που αιτούν οι διάφοροι εμπλεκόμενοι με το θέμα. Από μειώσεις ΦΠΑ και τιμολογίων ΔΕΗ κλπ, μέχρι μειώσεις φορολογικών συντελεστών, μειώσεις τραπεζιτικών επιτοκίων, μειώσεις τιμών, και άμεση εκταμίευση των δις ευρώ προς τις τράπεζες για να «πέσει» στην συνέχεια το χρήμα αυτό στην αγορά.
  • Όμως εγώ, ως ένας άσχετος - περί των οικονομικών - μισθωτός, δεν μπορώ να καταλάβω το πώς θα ενισχυθεί το εισόδημά μου εάν δοθούν αυτά τα δις στις τράπεζες.
  • Και αυτό γιατί εάν περιμένουν να πάρω δάνεια, τους πληροφορώ πως ήδη το έχω κάνει και επειδή δυσκολεύομαι να τα ξεπληρώσω πηγαίνω στα καταστήματα μόνο για επαγγελματικό λόγο.
  • Εάν περιμένουν ότι με κάποια μικρή μείωση ορισμένων τιμών προϊόντων θα αυξήσω την κατανάλωση, πάλι τους πληροφορώ ότι το συνολικό κόστος ζωής έχει αυξηθεί τόσο πολύ που και πάλι οι όποιες μειώσεις δεν φτάνουν για να πω ότι θα περισσέψει κάτι τις.
  • Και επειδή ακούω πολλά και διάφορα για μέτρα ενίσχυσης της οικονομίας, η μεγάλη μου απορία είναι: Γιατί δεν ακούω κάτι και για αύξηση μισθών και συντάξεων; Πως περιμένουν να βγάλουν «από την μύγα ξύγκι» όταν και ο πλέον άσχετος γνωρίζει πως «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος»;
  • Γιατί ως μισθωτός και καταναλωτής, γνωρίζω πως για να μπορέσω να ρίξω στην κατανάλωση το χρήμα που εισπράττω από την εργασία μου, πρέπει να υπάρχει αυτό το χρήμα. Όταν όμως το συνολικό κόστος ζωής αυξάνεται με πολύ πολλαπλάσιους ρυθμούς απ’ότι ο μισθός μου ή η σύνταξη του πατέρα μου, τότε πως ελπίζουν κάποιοι ότι υπάρχει περίπτωση «αναθέρμανσης» της οικονομίας και της αγοραστικής κίνησης ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου