Αναζήτηση

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ…ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΔΡΟΜΩΝ



  • Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό απέκτησαν πλέον οι δρόμοι στην Κρήτη. Μόνο που το πιστοποιητικό αυτό δεν αφορά στην καταλληλότητα και στην ασφάλεια του οδικού δικτύου, αλλά στην …επικινδυνότητά του.
  • Οι διαπιστώσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος Euro RAP , που μετρά την απόδοση της ασφάλειας του οδικού δικτύου σε 30 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και το οποίο κατατάσσει την ασφάλεια των δρόμων στην Κρήτη σε μιαν από τις χειρότερες θέσεις, ίσως πρέπει να αποτελέσει και το καλύτερο «όπλο» για να φύγουμε πια από τις διαπιστώσεις και να περάσουμε στα έργα.
  • Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε από τους αρμόδιους της ΕΛΠΑ στα συγκεκριμένα σημεία του ΒΟΑΚ όπου κάθε χρόνο υπήρχαν 8-10 νεκροί από τροχαία , μόλις μπήκε διαχωριστικό στηθαίο, οι νεκροί μειώθηκαν στους έναν μέσα σε τρία χρόνια. Το γεγονός της μείωση κατά 1/5 των τροχαίων ατυχημάτων στους νέους δρόμους αναγνώρισε και ο υπουργός Μεταφορών.
  • Το ότι ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει στην Κρήτη το αναγνώρισε και ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ.
  • Τι παραπάνω λοιπόν χρειαζόμαστε για να πιεστεί το ΥΠΕΧΩΔΕ και να κάνει αυτό που δεν έχει γίνει ποτέ από τότε που χαράχτηκε και κατασκευάστηκε ο επονομαζόμενος και ως εθνικός δρόμος της Κρήτης, δηλαδή πριν από 35-40 χρόνια. Να χορηγηθούν οι αναγκαίες πιστώσεις και από την Ευρώπη και από το δημόσιο και από ιδιώτες για να μετατραπεί από Βόρειος Οδικός Άξονας – Καρμανιόλα σε αυτοκινητόδρομο – ενταγμένο στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, όπως άλλωστε τον έχει χαρακτηρίσει το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ.
  • Όμως δεν αρκεί ένα κατασκευαστικό έργο για να υπάρξει ένα ασφαλές οδικό δίκτυο. Χρειάζεται και η συνεργασία των εμπλεκομένων φορέων, όπως η αστυνομία, η Νομαρχία, οι Δήμοι και οι υπηρεσίες του ίδιου του υπουργείου.
  • Γιατί όπως και να το κάνουμε δεν μπορεί κάποιος να χαρακτηρίζει – επειδή έτσι του ήρθε – τον δρόμο Χανίων – αεροδρομίου , ως δευτερεύοντα εθνικό δρόμο, να βάζει διπλή διαχωριστική γραμμή στον εν λόγω δρόμο και να μην λαμβάνει υπόψιν του πως λόγω της απουσίας παράπλευρων δρόμων είναι αδύνατον να μην παρανομούν οι οδηγοί.
  • Και βεβαίως οι διάφοροι κάθετοι δρόμοι στον εν λόγω δρόμο, που οδηγούν σε χωριά του Ακρωτηρίου μόνο παράνομοι δεν είναι. Όμως είναι παράνομος ο οδηγός που για να μπει σε έναν από αυτούς τους δρόμους πρέπει να παραβιάσει την διπλή γραμμή που έβαλαν κάποιοι χωρίς να υπολογίσουν πως ο συγκεκριμένος δρόμος , δεν έχει τις προδιαγραφές , όχι για «εθνικός», αλλά ούτε καν για «δημοτικός».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου