Αναζήτηση

Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

128 ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ 87 «ΧΑΜΕΝΑ» ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΣΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΊΑ

  • Ø Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού και η Αεροπορία Ναυτικού έχουν απολέσει πάνω από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα από το 1990. Από αυτά, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, ενώ αντιθέτως τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή αστοχία υλικού (μηχανική βλάβη).
  • Ø Συγκεκριμένα τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν στην διάρκεια αναχαίτισης ήταν στις 18 Ιουνίου 1992, ο Ν. Σιαλμάς σκοτώθηκε όταν το αεροσκάφος Mirage F1CG που χειριζόταν κατέπεσε στο Αιγαίο κοντά στον Άγιο Ευστράτιο. Το περιστατικό συνέβη μετά από εμπλοκή με τουρκικό F-16 ανώτερων επιδόσεων και κατά την διάρκεια ακραίου ελιγμού. Παράλληλα, στις 23 Μαΐου 2006 ένα F-16 Block 52+ συνετρίβη κοντά στην Κάρπαθο μετά από σύγκρουση με τουρκικό F-16, με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή Κ. Ηλιάκη.
  • Ø Όμως ο συνολικός απολογισμός είναι τραγικός. Συγκεκριμένα από τις 5 Φεβρουαρίου 1990 μέχρι και τις 26 Αυγούστου 2010 σε 78 ατυχήματα έχουν απολεσθεί 81 αεροσκάφη διαφόρων τύπων της Πολεμικής Αεροπορίας και έχουν σκοτωθεί 120 άνθρωποι.
  • Ø Επίσης στο ίδιο χρονικό διάστημα σε πέντε ατυχήματα της Αεροπορίας Στρατού έχουν σκοτωθεί 28 άνθρωποι και έχουν απολεσθεί πέντε αεροσκάφη, ενώ σε ένα ατύχημα της Αεροπορίας Ναυτικού σκοτώθηκαν τρείς άνθρωποι και χάθηκε ένα αεροσκάφος.
  • Ø Τι συμβαίνει λοιπόν και συμβαίνουν τόσα δυστυχήματα, ειδικά όταν οι Έλληνες πιλότοι των πολεμικών αεροσκαφών θεωρούνται από τους καλύτερους σε επίπεδο όλων των χωρών του ΝΑΤΟ; Σύμφωνα με ειδήμονες οι αιτίες μπορούν να αποδοθούν στα εξής :
  • Ø Η συνεχής ετοιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας έχει θετικά αλλά και αρνητικά αποτελέσματα στην εκπαίδευση των πιλότων. Ενώ οι αποστολές αναχαίτισης έχουν γίνει περίπου ρουτίνα, η υπόλοιπη εκπαίδευση των χειριστών είναι ελλιπής. Δίνοντας έμφαση στις αναχαιτίσεις, ελάχιστες ώρες απομένουν για τη δοκιμασία των πληρωμάτων σε άλλα σενάρια, που είναι όμως απόλυτα απαραίτητα για την πτητική ωριμότητα των πιλότων.
  • Ø Με τη μέθοδο των Πανελληνίων Εξετάσεων εισέρχονται στη Σχολή Ικάρων οι καλύτεροι μαθητές, ενδεχομένως όμως όχι και οι καλύτεροι πιλότοι. Έτσι μεγάλο ποσοστό εισακτέων απορρίπτεται στις ειδικές ασκήσεις ικανότητας που διεξάγονται στο πρώτο και δεύτερο έτος, και γίνονται ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ή εγκαταλείπουν τη Σχολή για κάποιο άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
  • Ø Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει μία “αξιοθαύμαστη” ποικιλία αεροσκαφών με συνέπεια την αυξημένη δυσκολία κατά την εκπαίδευση των πιλότων και μηχανικών αλλά και την υποστήριξή τους, καθώς απαιτείται διαφορετική βιβλιογραφία αλλά και ανταλλακτικά για κάθε τύπο. Άλλες φορές, παρατηρούνται συχνές και επαναλαμβανόμενες βλάβες σε αεροσκάφη συγκεκριμένων τύπων, όπως το F-16 block 30. Οι βλάβες στο αεροσκάφος αυτό εντοπίζονται στο θάλαμο καύσης του κινητήρα σε τέτοιο βαθμό, ώστε ορισμένοι να μιλούν ακόμη και για σχεδιαστικό κουσούρι.
  • Ø Η αοριστία στις συμβάσεις για τα συμβόλαια που υπογράφονται και που έχουν σχέση με προμήθειες στην Πολεμική Αεροπορία δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων. Ο εξομοιωτής πτήσεων των F-16 δεν παραλαμβάνεται από την ΠΑ εδώ και τρία χρόνια, αν και έχει εγκατασταθεί (και πληρωθεί), γιατί δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας (που αναγράφονται στο συμβόλαιο). Τα αναβαθμισμένα F-4 δεν παραλαμβάνονται από την ΠΑ για τον ίδιο λόγο.
  • Ø Το σημαντικότερο ίσως πρόβλημα είναι η ηλικία του στόλου. Με αεροσκάφη που έχουν ηλικία μεγαλύτερη από αυτή των χειριστών τους, οποιαδήποτε συντήρηση κρίνεται ανεπαρκής. Ας μην ξεχνάμε ότι αεροσκάφη F-4, A-7 (και παλαιότερα ταF-5 και Mirafe F-1CG) κατασκευάστηκαν πριν από πολλές δεκαετίες και η υπερβολική χρησιμοποίησή τους δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την πτητική τους κατάσταση.
  • Ø Να σημειωθεί πως σε σχέση με τις αποστολές που επιχειρεί και τα μέσα που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία συγκαταλέγεται μεταξύ των Αεροποριών με τους χαμηλότερους δείκτες ατυχημάτων, ειδικά εάν συνυπολογιστεί πως καμία άλλη Αεροπορία δεν αντιμετωπίζει καθημερινή απειλή και ως εκ τούτου εκτελεί μόνο εκπαιδευτικές πτήσεις. Εκείνο όμως που τονίζουν όλοι οι ειδήμονες είναι πως ότι και να γίνει, όποια μέτρα και αν ληφθούν, ο μηδενισμός των ατυχημάτων θα είναι αδύνατος. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνον όταν τα αεροσκάφη καθηλωθούν στο έδαφος.
  • Ø Να ευχηθούμε και εμείς αμήν και πότε, εάν συνυπολογιστεί πως εκτός από τις τραγωδίες των νεκρών πιλότων και των άλλων θυμάτων. Εκτός από την καθημερινή ανασφάλεια που βιώνουν κυρίως όλοι όσοι κατοικούν κοντά σε πολεμικό αεροδρόμιο , όπως οι κάτοικοι του Ακρωτηρίου. Υπάρχει και ένας ακόμη παράγοντας , ο τελευταίος αν θέλετε που επιβάλλει, επιτέλους να σταματήσει αυτή η «αιμορραγία». Το ότι κάθε ώρα πτήσης ενός αεροσκάφους f16 Block 52 κοστίζει 7.000 ευρώ !!! Και επιπλέον κάθε ένα αεροσκάφος κοστίζει περισσότερα από 20.000.000 ευρώ.
  • Ø (Με στοιχεία από το ellinikos-stratos.com)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου