- Ø Ο μύθος : «Ο ανταγωνισμός των εταιρειών έχει πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες καθώς μειώνονται οι τιμές και έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση». Ο μύθος αυτός χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον σε διάφορες περιπτώσεις, είτε πρόκειται για εταιρείες καυσίμων, είτε για αεροπορικές , είτε για ναυτιλιακές εταιρείες.
- Ø Η σκληρή πραγματικότητα : Ο ανταγωνισμός – βασικό συστατικό της ελεύθερης οικονομίας – διέπεται από έναν βασικό Νόμο. Τον Νόμο της ζούγκλας. Με απλά λόγια «ο θάνατός σου η ζωή μου». Λογικό και επόμενο λοιπόν, οι εταιρείες που εμπλέκονται στον ανταγωνισμό να θέλουν να επιβιώσουν η μια σε βάρος της άλλης. Για να το καταφέρουν αυτό – προσωρινά – μειώνουν τις τιμές και βελτιώνουν τις υπηρεσίες. Όμως η συνέπεια είναι οι ζημιές. Και είναι γνωστό πως οι εταιρείες θέλουν μόνο κέρδη. Έτσι , στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν έχουν συγκεκριμένους δρόμους. 1) Περιορίζουν τα οφέλη για τους πολίτες και όσο αντέξουν. 2) Κλείνουν. 3) Απορροφούνται οι αδύναμες από τις ισχυρές. 4) Συγχωνεύονται. Ότι και να γίνει το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Ο πλέον ισχυρός θα επικρατήσει των πλέον αδύναμων.
- Ø Αυτοί οι δρόμοι ακολουθήθηκαν από τις αεροπορικές εταιρείες “Ολυμπιακή” και “Aegean». Αυτό έγινε με τις εταιρείες καυσίμων (ΕΚΟ-BP-SHELL-AVIN). Αυτό θα γίνει και με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες εφόσον κάποιοι αντιμετωπίζουν το όλο θέμα καιροσκοπικά και με βάση το «ότι φάμε, ότι πιούμε…».
- Ø Ενώ κάποιοι πανηγύριζαν για τα φθηνά εισιτήρια, το 2009 έκλεισε και για τις τρείς ναυτιλιακές εταιρείες στο Ηράκλειο με ζημιές. Ήδη τον Χειμώνα η Blue star προχώρησε σε περικοπές δρομολογίων. Υπάρχει κάποιος που θεωρεί πως θα αντέξουν και δεύτερη χρονιά με ζημιές; Και εάν αντέξει μια ή δύο εταιρείες , το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο ; Πάλι δεν θα επιστρέψουμε στην πρότερη κατάσταση;
- Ø Τα ίδια ισχύουν και για τα Χανιά. Κάποιοι πίνουν νερό στο όνομα του ανταγωνισμού αλλά δεν αναφέρουν το κατά πόσο αυξήθηκαν οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία και φυσικά δεν αναρωτιούνται για το τι θα γίνει την επόμενη χρονιά, με δεδομένες τις ζημιές που θα έχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Εάν αναγκαστεί – λόγω των ζημιών – η μια από τις δύο να φύγει ή να μειώσει τα δρομολόγια, το αποτέλεσμα δεν θα είναι το ίδιο, όπως άλλωστε έγινε άλλες δύο φορές στο πρόσφατο παρελθόν;
Πέμπτη 27 Μαΐου 2010
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ» ΚΑΙ Η ΣΚΛΗΡΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου