- Ø Ο «αχανής» χώρος που βλέπετε στην φωτογραφία και στον οποίο, στην κυριολεξία «αυτοσχεδιάζουν» οι οδηγοί των πάσης φύσεως οχημάτων, δεν είναι κάποιος χώρος εκπαίδευσης οδηγών, αλλά μια από τις πλέον νευραλγικές διασταυρώσεις του Νομού Χανίων.
- Ø Πρόκειται για την διασταύρωση της λεωφόρου Σούδας με τον δρόμο που οδηγεί προς τον κόμβο της Εθνικής οδού (άλλη αμαρτία αυτή). Δηλαδή πρόκειται για ένα σημείο από το οποίο διέρχονται όλοι όσοι έρχονται ή φεύγουν προς και από το διεθνές αεροδρόμιο «Γιάννης Δασκαλογιάννης» στο Ακρωτήρι , και το λιμάνι της Σούδας.
- Ø Δηλαδή μιλάμε για τις βασικές πύλες στην Δυτική Κρήτη που αφορούν τους χιλιάδες Κρητικούς , τα φορτηγά πάσης φύσεως και τις εκατοντάδες χιλιάδες των επισκεπτών, είτε με ΙΧ αυτοκίνητα, είτε με τουριστικά πούλμαν. Και βέβαια η συγκεκριμένη διασταύρωση χρησιμοποιείται και από εκείνους που , από το Ρέθυμνο, έχουν προορισμό την πόλη των Χανίων.
- Ø Και όμως. Εδώ και χρόνια πολλά, η νευραλγική αυτή διασταύρωση το μόνο που έχει ως «υποδομή ασφάλειας» είναι κάποιες άθλιες διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα τις οποίες λίγοι λαμβάνουν υπόψη τους και κάποιοι «φύτεψαν» και κάποια – σαν μικρά κολωνάκια – υποτίθεται για να κόβουν ταχύτητα οι οδηγοί, τα οποία επίσης ουδείς λαμβάνει υπόψη του.
- Ø Το αποτέλεσμα το βιώνουν καθημερινά οι οδηγοί, οι οποίοι για να περάσουν από αυτή την διασταύρωση πρέπει είτε να θεωρήσουν δεδομένο πως ο άλλος οδηγός θα σεβαστεί τον Κ.Ο.Κ. και «όποιον πάρει ο χάρος», είτε να προσπαθήσουν να υπολογίσουν τι θα κάνει ο άλλος οδηγός, είτε να δώσουν μια και να κάνουν αυτό που θέλουν έχοντας εμπιστοσύνη στα αντανακλαστικά τους.
- Ø Μια κατάσταση που θεωρώ πως ανταποκρίνεται πλήρως στον τίτλο της σφήνας, καθώς από όλες τις πόλεις στις οποίες έχω ταξιδέψει, μόνο στο Κάιρο αντιμετώπισα παρόμοιες συνθήκες.
- Ø Μια κατάσταση που – ειδικός δεν είμαι αλλά πιθανολογώ – ίσως να μπορούσε να γίνει πιο «Ευρωπαϊκή» εάν γινόταν εκεί μια στρογγυλή πλατεία όπως αυτή που έγινε στην διασταύρωση του δρόμου του Βλητέ με τον δρόμο του αεροδρομίου στο Ακρωτήρι.
- Ø Και σαν να μην μας έφταναν τα χάλια της εν λόγω διασταύρωσης, έχουμε και τον κόμβο σύνδεσης με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, όπου – δεν θυμάμαι πόσα χρόνια πέρασαν – και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο φωτισμός ενώ οι γενικότερες κυκλοφοριακές συνθήκες μόνο σε κόμβο αυτοκινητόδρομου δεν παραπέμπουν.
- Ø Η στροφή εισόδου προς το ρεύμα του ΒΟΑΚ για Καστέλι είναι «κρυμμένη» πίσω από την μάντρα ενός…ακινήτου. Τα στηθαία «καβαλιούνται» άνετα από τα αυτοκίνητα. Οι πινακίδες σε άθλια κατάσταση. Στην είσοδο από τον ΒΟΑΚ προς την Σούδα πρέπει να έχεις τα μάτια σου 14 για να μην συγκρουσθείς με εκείνον που έρχεται κάτω από την γέφυρα και άλλα πολλά.
- Ø Υπενθυμίζω πως πρόσφατα σε επίσκεψη τουριστικών πρακτόρων που διακινούν Σκανδιναβούς στην περιοχή του Πλατανιά, επισημάνθηκε πως τα βασικότερα παράπονα των επισκεπτών αφορούν στις κυκλοφοριακές υποδομές , τόσο των αυτοκινήτων όσο και των πεζών.
- Ø Και όμως κάποιοι εκ των τουριστικών φορέων εξακολουθούν να θωρούν το…δένδρο, αγνοώντας το δάσος και αντί να απαιτούν ρίχνοντας την δυναμική τους στην επίλυση των προβλημάτων υποδομών, νομίζουν πως οι επισκέπτες θα έρθουν τρέχοντας εάν μπει στην γραμμή Πειραιάς – Σούδα το πολυθρύλητο…ταχύπλοο.
Σήμερα η κηδεία του Μανούσου Μανουσάκη – Η παράκληση της οικογένειας
Πριν από 22 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου