Αναζήτηση

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

MIG : Ο «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ» ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

  • Ø      Πολύ όμορφα ήταν όλα αυτά που άκουσα να λέει από το Ηράκλειο και με την αφορμή της δρομολόγησης του Superfast Ferry ο ισχυρός άντρας της MIG , και αντιπρόεδρος του ομίλου της Marfin, περί ανταγωνισμού. Ο κ.Βγενόπουλος μίλησε για «γιορτή του ανταγωνισμού» και για έναν ανταγωνισμό που θα ωφελήσει τους καταναλωτές και άλλα ωραία.
  • Ø      Μόνο που τα περί ωφελειών από τον «ανταγωνισμό» των επιχειρήσεων τα έχω ακούσει και άλλες φορές , χωρίς να δω τελικά αυτά τα «οφέλη» και έτσι έχω γίνει καχύποπτος. Και έγινα ακόμη περισσότερο καχύποπτος όταν άκουσα τον ίδιο κύριο να λέει πως «Ο Όμιλος Marfin δεν ήρθε τώρα στην Κρήτη, αλλά δραστηριοποιείται με πολλές επιχειρήσεις όπως η Marfin Popular, η SINGULARLOGISTICS, η EVEREST τα GOODYS, η VIVARTIA». Μάλιστα ειπώθηκε ότι 1.600 φορτηγά του ομίλου φτάνουν σε λιμάνια της Κρήτης και πως «σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού κάνει χρήση των υπηρεσιών και προϊόντων του ομίλου μας».
  • Ø      Έτσι αποφάσισα να ρίξω μια ματιά χθες και στην ιστοσελίδα της MIG, όπου είδα έκπληκτος πως η Marfin Investment Group συμμετέχει στις εξής εταιρείες και ομίλους :
  • Ø      Κλάδος μεταφορών : Συμμετοχή στον όμιλο Attica (Superfast και Blue star Ferries) κατά 86,4% και σε εταιρεία αεροδιακομιδών ασθενών με έδρα την Γερμανία κατά 49,9%.
  • Ø      Κλάδος τροφίμων : Συμμετοχή στην Vivartia κατά 89,9% και όταν λέμε Vivartia  μιλάμε για γαλακτοκομικά Δέλτα, κρουασάν 7Days, κατεψυγμένα Μπάρμπα Στάθης και αλυσίδα ταχυφαγείων Goodys (Flocafe και Hellenic Catering)
  • Ø      Κλάδος τουρισμού-ψυχαγωγίας : Συμμετοχή στο Hilton Cyprus κατά 75,1%, στο Καζίνο του Ρίου κατά 55,5% και σε αλυσίδα ξενοδοχείων της Κροατίας κατά 49,9%.
  • Ø      Κλάδος λιανικού εμπορίου : Συμμετοχή στον όμιλο Κορασίδης κατά 55,8%
  • Ø      Κλάδος Υγείας : Συμμετοχή στον όμιλο Υγεία (νοσοκομείο Υγεία, μαιευτήρια Μητέρα και Λητώ) κατά 33,3%.
  • Ø      Κλάδος Real Estate : Συμμετοχή στην πρώην εταιρεία Αττικά ακίνητα που μετονομάστηκε σε MIG Real Estate κατά 50% και στον κλάδο ακινήτων αλυσίδας εμπορικών κέντρων της Σερβίας με ποσοστό 66,7%.
  • Ø      Κλάδος πληροφορικής : Συμμετοχή στην Singular Logic κατά 31,2%.
  • Ø      Εάν σε όλα αυτά προστεθεί και ο τραπεζικός κλάδος με την Marfin Bank και τώρα και ο κλάδος των αερομεταφορών με την Ολυμπιακή, (για να μην αναφερθώ και στον Παναθηναϊκό) τότε απορώ για ποιόν «ανταγωνισμό» έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος της MIG;
  • Ø      Γιατί οικονομολόγος δεν είμαι, αλλά με το φτωχό μου το μυαλό έκατσα και σκέφτηκα πως στον κόσμο των μεγάλων επιχειρήσεων και των ομίλων εκείνο που μετρά είναι το κέρδος και μπορεί στην θεωρία ο «ανταγωνισμός» να σημαίνει καλύτερες τιμές, προϊόντα και υπηρεσίες για όλους εμάς, όμως στην πράξη «ανταγωνισμός» σημαίνει αγώνα για να επικρατήσει ο ισχυρότερος προκειμένου να μεγιστοποιήσει και τα κέρδη του πετώντας έξω από το παιχνίδι τους πλέον αδύναμους.
  • Ø      Και αναρωτιέμαι εγώ ο μη οικονομολόγος και πτωχός τω πνεύματι. Ποιος μπορεί να εμποδίσει έναν γιγαντιαίο όμιλο να «ανταγωνιστεί» - για παράδειγμα - τις Κρητικές ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώνοντας τις τιμές κλπ., κλπ, έστω και εάν έχει κάποια χασούρα από έναν κλάδο για κάποιο χρονικό διάστημα , προκειμένου να τις βγάλει έξω από το παιχνίδι, να μείνει μόνος του και μετά να κάνει ότι θέλει;
  • Ø      Για την ιστορία να επισημάνω και τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Attica του Πέτρου του Βέττα ο οποίος είπε : «Θα θέλαμε να έχουμε παρουσία σε όλες τις μεγάλες αγορές. Συζητάμε να μπει πλοίο στο Ρέθυμνο, ενώ θα το δούμε και για τα Χανιά» και συμπλήρωσε: «Υπάρχουν στο Ηράκλειο εταιρείες με μεγάλη παρουσία. Υπάρχει και μία συνήθεια. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πάμε καλά. Αλλιώς δεν θα κατεβαίναμε. Ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι εγκλωβισμένος με την εντοπιότητα και την ιστορία».
  • Ø      Όταν η συζήτηση ήρθε στην επόμενη ημέρα της ακτοπλοΐας ο Πέτρος ο Βέττας τόνισε:          « Πάντα μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Η αγορά όμως πρέπει να αποκτήσει καλύτερη κερδοφορία. Και για αυτό χρειάζεται εκσυγχρονισμός των υποδομών. Εάν βελτιωθούν θα βελτιωθεί η κίνηση. Πάντως η αγορά θα δείξει πόσα σχήματα θα σταθούν. Είναι όμως παγιωμένη η κατάσταση με 3-4 εταιρείες». 
  • Ø      Δοθείσης της ευκαιρίας. Μήπως η δική μας ναυτιλιακή εταιρεία  θα πρέπει να φροντίσει από τώρα και πριν αρχίσουν οι γνωστές ετήσιες μουρμούρες και μάλιστα με την ευκαιρία του Πάσχα, να βρει έναν τρόπο για βάλει ένα ρημάδι πλοίο που να αναχωρεί από τον Πειραιά το μεσημέρι κάθε Παρασκευής φτάνοντας στα Χανιά το βράδυ και δημιουργώντας ευκαιρίες για επισκέπτες του Σαββατοκύριακου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου