Αναζήτηση

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009

ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ «ΒΕΝΤΕΤΑ» ΞΕΜΠΕΡΔΕΨΑΜΕ ;

  • Ø      Η φράση «βεντέτα δύο οικογενειών» για άλλη μια φορά κυριάρχησε στις αναφορές των μέσων ενημέρωσης , ειδικά των Αθηναϊκών, για την αιματηρή συμπλοκή στα Περβολάκια του Δήμου Μηθύμνης.
  • Ø      Και δεν είναι η πρώτη φορά που έχω την εντύπωση πως ο όρος «βεντέτα» τελικά χρησιμοποιείται για να γυρίσει η κοινωνία σε άλλο πλευρό και να συνεχίσει τον μακάριο ύπνο της, νομίζοντας πως το θέμα δεν την αφορά αφού πρόκειται για «διαφορές» δύο οικογενειών. Είναι όμως έτσι;
  • Ø      Μήπως με τον τρόπο αυτό η μεν τοπική κοινωνία ξεπλένει τα χέρια της ως άλλος Πόντιος Πιλάτος η δε πολιτεία, απλώς βολεύεται για να μην αναγκαστεί να πάρει τα μέτρα που απαιτούνται για να λυθεί το πρόβλημα;
  • Ø      Γιατί εάν κάποτε η «βεντέτα» είχε σαν αιτία γραφικές αναφορές (κλεψιές κοριτσιών κ.α.), τις τελευταίες δεκαετίες τα πραγματικά περιστατικά δείχνουν ως βασική αιτία τις αποκαλούμενες και ως κτηματικές διαφορές.
  • Ø      Δηλαδή είτε τις διαφορές μεταξύ κτηνοτρόφων για τους βοσκότοπους, είτε τις διαφορές μεταξύ κτηνοτρόφων και γεωργών για τα αιγοπρόβατα που βόσκουν ανεξέλεγκτα και προκαλούν ζημιές στις γεωργικές καλλιέργειες.
  • Ø      Και τα περιστατικά που έχουν οδηγήσει είτε σε φονικά, είτε σε δολιοφθορές με ανατινάξεις, εμπρησμούς περιουσιών και άλλες καταστροφές, είναι πάρα πολλά. Από την Κίσαμο, μέχρι τα Κεραμειά, τον Αποκόρωνα και τον Μυλοπόταμο, τουλάχιστον τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν συμβεί τόσα πολλά επεισόδια που μια απλή απαρίθμησή τους είναι αδύνατον να δημοσιευθεί στον χώρο της στήλης.
  • Ø      Εκτός από τις δύο οικογένειες που απασχολούν και πάλι την δημοσιότητα, να θυμίσω πως μέχρι το 1995 η Κίσαμος αναστέναζε από τις ανθρωποκτονίες, τους τραυματισμούς, τις συνεχείς ανατινάξεις αυτοκινήτων και γεωργικών μηχανημάτων;
  • Ø      Να θυμίσω πως μέχρι και τώρα στα Κεραμειά γίνεται λόγος για τις δολιοφθορές σε γεωργικές καλλιέργειες και καταστροφές περιουσιών;
  • Ø      Να θυμίσω πως και τα τελευταία χρόνια έχει χυθεί αίμα στην Ανώπολη Σφακίων κάτω από την αιτιολογία της «διαφοράς για βοσκοτόπια»;
  • Ø      Να θυμίσω ότι το Πάτημα Αποκορώνου ξεκληρίστηκε με την υπόθεση «Δικονυμάκη-Μουζουράκη-Σελλιανάκη» που είχε ως απαρχή την διαφορά για τα βοσκοτόπια;
  • Ø      Να θυμίσω πως και πέρυσι χύθηκε αίμα στον Μυλοπόταμο όταν κτηνοτρόφοι συνεπλάκησαν για τα όρια των βοσκοτόπων τους;
  • Ø      Και δυστυχώς, οι τοπικές κοινωνίες, η επίσημη πολιτεία, η εκκλησία, τα μέσα ενημέρωσης, όλοι, παραμένουμε απλοί θεατές. Βαφτίζουμε τα πραγματικά αίτια ως «βεντέτα» και ξεμπερδεύουμε.
  • Ø      Και αντί να προσπαθήσουμε να παρέμβουμε. Να ζητήσουμε να επικρατήσει η λογική. Να δώσουμε λύση στις όποιες διαφορές. Να προστατεύσουμε εκείνους που έχουν δίκιο. Να πείσουμε πως για να λέγεσαι Χριστιανός δεν αρκεί να πηγαίνεις κάθε Κυριακή στην Εκκλησία. Να σταματήσουμε να δίνουμε άλλοθι στην διαιώνιση ενός προβλήματος βαφτίζοντάς το ως «βεντέτα».
  • Ø      Εμείς κλείνουμε τα παντζούρια των σπιτιών, κουνάμε συγκαταβατικά το κεφάλι, παίρνουμε αστυνομικά μέτρα κατόπιν εορτής, θεωρούμε πως η Δικαιοσύνη ξεπλένει το αίμα, κάνουμε τον σταυρό μας και συνεχίζουμε να κρύβουμε το κεφάλι μας στην άμμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου