Αναζήτηση

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

ΕΜΒΟΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΡΙΠΗΣ : ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

  • Ø Χθες συνάντησα τυχαία τον πρόεδρο των φαρμακοποιών των Χανίων, τον Τάσο τον Βάμβουκα ο οποίος με ρώτησε εάν θα εμβολιαστώ κατά της νέας γρίπης. Όταν του απάντησα πως δεν το σκέφτομαι γιατί δεν έχω κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας μου είπε κάτι που με έβαλε σε σκέψεις.
  • Ø Πως όποιος εμβολιάζεται δεν προστατεύει απλώς τον εαυτό του, (άλλωστε μπορεί να μην νοιώθει ότι το χρειάζεται, όπως εγώ) αλλά προστατεύει τους γύρω του, καθώς με τον εμβολιασμό δεν πρόκειται να αρρωστήσει από την νέα γρίπη, και επομένως αποκλείεται να γίνει φορέας του ιού.
  • Ø Και απορώ. Τόσες μέρες που ακούμε τους διάφορους «ειδικούς» και μη, να «διαπληκτίζονται» λεκτικά για το θέμα του εμβολίου, γιατί δεν βρέθηκε ένας να πει αυτή την απλή αλήθεια;
  • Ø Θα μου πείτε πως είναι αυτονόητο. Και όμως. Τόσες ημέρες και σε εμένα – αλλά φαντάζομαι και σε πολλούς άλλους - είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως ο εμβολιασμός αφορά αποκλειστικά και μόνο το τομάρι του καθένα από εμάς.
  • Ø Και επειδή οι εμβολιασμοί ξεκινούν από την ηλικία των 4 ετών και άνω, γιατί δεν βρέθηκε ένας να πει στους χιλιάδες γονείς που έχουν μικρότερης ηλικίας παιδιά, δηλαδή μωρά, ότι πρέπει να εμβολιαστούν για να προστατεύσουν, όχι τους εαυτούς τους, αλλά τα παιδιά τους τα οποία δεν θα κάνουν το εμβόλιο;
  • Ø Όπως και να είναι, το γεγονός είναι ότι ενώ στο υπουργείο Υγείας (και με την προηγούμενη αλλά και με την νέα κυβέρνηση) προσπάθησαν να κρατήσουν σχετικά χαμηλούς τόνους, η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων – έστω και αν χαρακτηρίζονται ως ελαφράς μορφής – τους ανάγκασε να πάρουν πολύ αυστηρά μέτρα.
  • Ø Και αυτό γιατί εκφράζονται φόβοι πως όταν έρθει ο Χειμώνας – γιατί ακόμη δεν έχει Χειμωνιάσει όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας – τότε θα επαληθευτούν οι προβλέψεις εκείνων που έκαναν λόγο για εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα της νέας γρίπης.
  • Ø Και επειδή θεωρώ ως δεδομένο το ότι όλοι θα σπεύσουν να εμβολιαστούν την τελευταία στιγμή, τουλάχιστον ας φερθούμε ως πολιτισμένοι άνθρωποι και όχι ως αγέλη ζώων. Δεν είναι δυνατόν, επειδή εγώ αποφάσισα να εμβολιαστώ τώρα, τώρα θα πρέπει να έχω στην διάθεσή μου και έναν νοσοκόμο που θα μου κάνει το εμβόλιο.
  • Ø Ναι κύριε (ή κυρία). Θα περιμένεις στην ουρά. Όπως περιμένουν όλοι. Όπως περίμενες και εσύ να πάς τότε που σου κάπνισε. Επιτέλους. Η γκρίνια και η μουρμούρα και τα παράπονα και το γνωστό νεοελληνικό «θα τα πω στα κανάλια» δείχνει μια νοοτροπία που δεν αξίζει σε έναν λαό ο οποίος περηφανεύεται για τις αρετές του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου