Αναζήτηση

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2009

ΚΑΘΕ ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΕΙ

  • Ø Δυστυχώς η παραλλαγή αυτή του «αθλητικού» σλόγκαν παλαιότερων εποχών που αφορούσε στα γήπεδα και στα γυμναστήρια, βρήκε εδώ και αρκετά χρόνια την πλήρη εφαρμογή της και τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας.
  • Ø Και καλά εκείνοι που προπαγάνδιζαν πως κάθε πόλη θα έχει γήπεδο και κάθε χωριό γυμναστήριο ίσως να σκέφτοντο πως – εκτός από τις ψήφους – θα κέρδιζαν και οι πολίτες κάποιους χώρους άθλησης.
  • Ø Όμως εκείνοι που «φύτεψαν» σχολές των ΤΕΙ και Πανεπιστήμια και στα πιο απίθανα μέρη και με τους πλέον ευφάνταστους τίτλους, σκέφτηκαν – εκτός από τους πρόσκαιρους ψήφους – τι θα γίνει με τις χιλιάδες των νέων που θα έμπαιναν σε αυτές τις «σχολές»;
  • Ø Γιατί το να ιδρύσεις ένα Πανεπιστήμιο ή ένα τμήμα ΤΕΙ σε μια πόλη, ίσως – ρίχνοντας έξω τον προϋπολογισμό του κράτους στον τομέα της παιδείας – να είναι σχετικά εύκολο. Άντε μια μελέτη, ένα κτίριο, μερικοί διορισμοί, κάποιες υπογραφές και το ίδρυσες.
  • Ø Ικανοποιείς κάποιους γονείς που βλέπουν τα παιδιά τους να μπαίνουν σε σχολές, ασχέτως με το εάν δεν καταλαβαίνουν καν τον τίτλο τους, ικανοποιείς την τοπική κοινωνία που βλέπει πελάτες για ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, καφετέριες και εστιατόρια. Ικανοποιείς και τον δήμαρχο (ή τον τοπικό βουλευτή) που μπορεί να βάλει στο προεκλογικό του φυλλάδιο πως «κατόπιν ενεργειών του» η «Άνω-Κάτω Μαγούλα» , μπορεί να μην έχει σωστό λύκειο αλλά απέκτησε κοτζάμ τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Ø Το εάν οι απόφοιτοι αυτών των απίθανων σχολών θα έχουν κάποιο επαγγελματικό μέλλον απασχόλησε κάποιον από τους παραπάνω; Μάλλον όχι, διαφορετικά όχι μόνο δεν θα είχαν ικανοποιηθεί από την ίδρυση αυτών των τμημάτων, αλλά θα είχαν εναντιωθεί.
  • Ø Όμως φαίνεται πως όπως το «ψέμα έχει κοντά ποδάρια» έτσι και ο λαϊκισμός που θέλει σε κάθε Νομό Πανεπιστήμιο και σε κάθε πόλη ΤΕΙ, έχει και αυτός κοντά ποδάρια. Και αυτό γιατί τα ίδια τα παιδιά , ακυρώνουν στην πράξη τις σχολές χωρίς αντίκρισμα μετατρέποντάς τες σε σχολές – φαντάσματα.
  • Ø Μια απλή ματιά στις θέσεις και στους επιτυχόντες των τμημάτων του ΤΕΙ Κρήτης είναι αρκετή για να επιβεβαιώσει τα παραπάνω. Για παράδειγμα απλώς να αναφέρω πως δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στο Ηράκλειο οι θέσεις ήταν 195 και οι επιτυχόντες 195, ενώ στο τμήμα Βιολογικών Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας, επίσης στο Ηράκλειο, οι θέσεις ήταν 102 και οι επιτυχόντες…τρεις (3).
  • Ø Ούτε θεωρώ πως είναι τυχαίο το ότι στο τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας στην Σητεία οι θέσεις ήταν 145 και οι επιτυχόντες 145, ενώ στο τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφορικών Συστημάτων (!!!) στον Αγ.Νικόλαο , οι θέσεις ήταν 124 και οι επιτυχόντες …τρεις (3). (Μεταξύ μας πιστεύω πως και αυτοί οι τρεις από κάποιο λάθος στο μηχανογραφικό μπήκαν εκεί).
  • Ø Το θέμα είναι πως τα ίδια τα παιδιά στέλνουν τα μηνύματα για το τι τους ενδιαφέρει και στο που πρέπει να στραφεί η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το ερώτημα είναι : Τους ακούει κανείς ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου